Er du student og nysgjerrig på PwC og hvordan arbeidshverdagen som revisor kan se ut? Da er dette internshipet noe for deg!

En revisor er allmennhetens tillitsperson som sikrer at regnskapene er til å stole på, sentrale rutiner er på plass og lover etterleves. Hvert år reviderer PwC tusenvis av regnskap og rapporter, der vi verifiserer mye mer enn tall. Så mye som 80% av verdiene i et selskap fremgår ikke i et tradisjonelt regnskap! Revisjonsyrket er i stadig endring og har i løpet av de siste årene blitt mer og mer digitalisert – en utvikling som bare vil øke. Ønsker du å bli med på laget?

Dette er en unik mulighet for du som er student og nysgjerrig på hva revisjonsfaget har å by på. Du vil få jobbe i et av Norges beste revisjonsmiljøer, og få innblikk i en revisors hverdag gjennom årsoppgjøret. Det er en travel hverdag hvor du vil få varierte arbeidsoppgaver og satt kunnskapen du tar deg med fra skolebenken ut i praksis. Du får bidra inn i varierte og spennende kundeoppdrag for både små og store selskaper som vil gi deg innsikt i hele økonomifaget.

Gjennom internshipet får du:

• Bistå på interne og eksterne prosjekter innen revisjon
  • Innsikt i og erfaring fra et av Norges ledende kompetansehus
  • En lærerik vinter hvor du får satt teori i praksis
  • Et unikt nettverk i PwC
  • Jobbe i et dynamisk miljø hvor kvalitet står i fokus

Internshipet varer i 2-4 måneder i perioden januar til mars/april, og vi ser etter kandidater som helst kan jobbe 60-100% i denne perioden. Lengden på internshipet avtales i intervju og kan variere fra lokasjon til lokasjon. Vi vet du er student, og med det vil vi etter beste evne tilrettelegge hverdagen slik du kan kombinere internshipet med studier.

Er du vår neste Winter Intern?

Vi har stor tro på at ulikhet og samhandling skaper magi, og vi har det ekstra gøy på jobb når vi utvikler oss sammen med mennesker som utfordrer oss. Derfor har vi behov for å ansette et mangfold av mennesker med ulik bakgrunn, erfaringer, tankesett og kunnskap. Om du mener du har interessen, og kompetanse  som skal til for å bidra som Winter Intern i PwC – da ser vi frem til å høre fra deg.

Vi ser for oss at du:

• Er student innen økonomi, revisjon eller tilsvarende
  • Kan vise til gode akademiske resultater
  • Har analytiske egenskaper og evne til å sette deg inn i komplekse problemstillinger på kort tid
  • Kommuniserer godt på både norsk og engelsk
  • Er engasjert og trives med å samarbeide med andre
  • Er motivert for PwC og revisjon

Hvilke kontorer kan du være Winter Intern på?

Vi søker interns til våre kontorer i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand, Arendal, Lillehammer, Hamar, Østfold, Drammen, Vestfold, Tromsø, Bodø, Mo i Rana og Mosjøen.

The Associates – fra kollokvier til kundemøter

Lurer du på hvordan overgangen fra student til arbeidslivet kan se ut, og om PwC er noe for deg? Sjekk ut vår serie “The Associates – fra kollokvier til kundemøter”. Her følger vi syv nyansatte gjennom deres første år i PwC hvor de åpent deler sine erfaringer, både oppturer og nedturer. Strøm episodene her.

Praktisk informasjon

Last opp CV og alle relevante vitnemål og karakterutskrifter (inkl. utveksling) som PDF. Dersom du har studert i utlandet ber vi om at du legger ved forklaring på karakterskala. Du bes også om å besvare spørsmål i søknadsskjemaet knyttet til din motivasjon for å søke til PwC og valgte tjenesteområde, samt erfaring fra verv/frivillig arbeid eller andre kompetanser eller interesser du anser som relevant for din søknad. Søknadsfrist er 25. september klokken 23:59.

Første del av søknadsvurderingen består av tre ulike tester som skal besvares innen mandag 26. september klokken 09:00. Link til testene får du tilsendt i en separat mail etter du har mottatt bekreftelse på innsendt søknad. Vi behandler kun søknader der alle tre tester er fullført. Dersom du ikke mottar mail med informasjon om testene innen et døgn bes du tar kontakt med oss så snarest. Husk å sjekke spamfilteret/søppelpost.

Merk at vi som en del av vår rekrutteringsprosess utfører bakgrunnssjekk ved signering av kontrakt.

Eventuelle spørsmål knyttet til søknadsprosessen rettes til no_rekruttering@pwc.com.

*I henhold til GDPR bes du søke via systemet, og ikke direkte til kontaktpersonen(e) oppført i denne annonsen. Søknader sendt direkte på mail vil ikke bli slettet og ikke behandlet.

Link til orginal annonse: https://web103.reachmee.com/ext/I021/1897/job?site=6&lang=NO&validator=0a04282befbcfa667971445e5c723da4&ref=https%3A%2F%2Fwww.pwc.no%2F&ihelper=https%3A%2F%2Fwww.pwc.no%2Fno%2Fkarriere%2Fnyutdannede-og-studenter.html&job_id=302.