Er du kvinnelig student og har interesse for strategi og transaksjoner? Da har vi en spennende mulighet for deg!

De siste fire årene har EY arrangert konkurransen Corporate Finance Women of the Year, nå under navnet EY NextGen Women. En global casekonkurranse i regi av vår Strategy and Transactions (SaT) virksomhet. EY i Norge har sterk tradisjon inn i konkurransen, og er nå på leting etter den neste kvinnen som ønsker å representere EY Norge i den globale finalen høsten 2022.

Om Strategy and Transactions
Strategisk planlegging og transaksjoner har stor betydning for et selskap. SaT i EY bistår våre kunder med å ta gode avgjørelser basert på et helhetlig og nøyaktig informasjonsgrunnlag. SaT tilbyr rådgivningstjenester innenfor områdene corporate finance, verdivurdering, modellering, due diligence, strategiutvikling og skatt. Sammen bistår vi norske og internasjonale kunder ved kjøp og salg av virksomheter. Som deltager i EY NextGen Women får du en unik mulighet til å bli bedre kjent med EY, våre team i Strategy and Transactions og deres faglige og sosiale hverdag.

EY NextGen Women 2022
Konkurransen EY NextGen Women består av to deler, en nasjonal og en global finale. Den nasjonale delen av konkurransen arrangeres i våre lokaler i Bjørvika i Oslo torsdag 28. april. Reisekostnader og overnatting vil bli dekket. Denne dagen vil du som deltager i samarbeid med andre studenter løse spennende og dagsaktuelle utfordringer tilknyttet transaksjonsrådgivning. Du vil løse oppgaver individuelt og i grupper med veiledning fra mentorer fra SaT. En jury bestående av flere av våre partnere vil følge teamene gjennom dagen, og til slutt kåre vinneren av EY NextGen Women Norway.

Vinneren av den nasjonale finalen vil representere EY Norge i den globale finalen til høsten. I tillegg vil vinneren av den nasjonale finalen få et tilbud om et internship i Strategy and Transaction ved et av våre kontorer.

EY NextGen Women 2022 passer deg som:

• Har interesse og lyst til å lære mer om strategi og transaksjonsrådgivning
  • Studerer økonomi/finans på 3. eller 4. kull
  • Har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner, både norsk og engelsk

Vi ønsker at du ved din søknad legger ved CV, søknadsbrev og karakterer fra universitet/høyskole. I søknadsbrevet vil vi at du blant annet svarer på følgende spørsmål:

• Hvorfor vil du delta på EY NextGen Women 2022?
  • Hva tror du er viktige egenskaper for en analytiker i Strategy and Transactions?

Skulle du ha noen spørsmål er du velkommen til å ta kontakt med Ingrid Kippersund på ingrid.kippersund@no.ey.com eller Caroline Bugge via caroline.t.bugge@no.ey.com.

Spørsmål om søknadsprosessen kan sendes til rekruttering@no.ey.com

Fristen er 3. april og du kan sende inn søknaden din her

Vi ser frem til å høre fra deg!